Berlijn2015.reismee.nl

De een na laatste dag

Hallo ihr allen!

Vandaag was het de een na laatste dag in Berlijn:(.
We zijn de dag begonnen met een bezoek aan een school voor kinderen die slecht horen en een spraakprobleem hebben. Het was heel erg interessant. De juffen gebruikten bij de kinderen die slecht horen gebarentaal ter ondersteuning. Ze hoorden wel allemaal, maar niet allemaal even goed. De kinderen waren heel spontaan en kwamen meteen naar ons toe: who kommen sie aus? en Was ist deine Name?

Ik heb in een klas gezeten waar de kinderen hoorproblemen hadden. De kinderen hebben ons onze naam geleerd in gebarentaal, heel moeilijk (ik ben hem nu al weer kwijt helaas, zal vast komen omdat ik zo'n lange naam heb ;p).

Ik heb in deze klas gezien dat duidelijk zijn heel belangrijk is. Wij kwamen op bezoek en de kinderen waren heel druk, drukker dan normaal vertelde de juf.
Deze school was heel leuk. Het was interessant om te zien hoe je als juf met kinderen kunt werken die zulke problemen hebben.

Vanmiddag hebben we lekker op de hotelkamer gekletst met een aantal andere juffen, we waren nog een beetje moe van de karaokebar waar we gisteravond naar toe zijn gegaan, dus hebben we lekker even uitgerust.

Voor het eten zijn we boodschappen gaan doen, we hebben in een park gebarbequed. Dit was heel lekker. We hadden kip, worstjes en hamburgers, komkommer, tomaatjes en lekker sausjes. We hebben gezellig met de hele groep wat spelletjes gedaan.

Dan gaan we nu de allerlaatste keer lekker slapen in het bed van het hotel.
Morgen gaan we een fietstocht maken door Berlijn.

Viel liebe Grüβe aus das schöne Berlin!

groep 5b

Hoi juf, als je net zo'n mooi weer hebt als wij, wordt een zonnige fietstocht. Berlijn is een prachtige stad!

Dag en tot binnenkort